A Szolgáltató Város
2017. október 26. Több blog
Körbe-körbe, karikába…
Veszprém jellegzetessége nemcsak az, hogy fúj a szél vagy harangoznak, hanem az is biztos: több körforgalmon is át kell haladnunk, ha el kell jutnunk valahová a városon belül.
Korabeli források szerint először Angliában, 1910-ben alakítottak ki olyan csomópontot, ahol körforgalomban haladtak az akkori járművek - lovas szekerek, fiákerek, illetve néhány automobil. Igazi áttörés az 1990-es években volt, amikor tömegesen épültek meg Európában ezek az útkialakítások. Azóta is kedveltek, hiszen alacsonyabb baleseti kockázattal és alacsony üzemeltetési költséggel képesek egyenletesebb járműhaladást biztosítani, megfelelő közlekedésszervezés esetén.

Veszprémben is azt tapasztaljuk, hogy a kritikus útkereszteződésekben is előbb utóbb körforgalom épül, - nem véletlen, hiszen közlekedésbiztonsági szempontból a legjobb megoldás.

Körbe-körbe, karikába…
A biztonság mellett ma már sok esetben látványával is kiemelkedik a szürke úthálózatból. Ebben mi is jelentős szerepet vállalunk, hiszen külön figyelmet fordítunk városunk körforgalmainak zöldfelületi tervezésére. Szám szerint 18 körforgalmat gondozunk városszerte. Ebből kettőben egynyári- illetve kétnyári ültetés, háromban teljes felületen cserje van, egyben csak fű, a többi körforgalom nagy része cserje és fű vegyesen. Az ültetés, gazolás, fűnyírás, metszés nem kis munka! Fontos például, hogy minden irányból, minden oldalról legyen látványos és mutatós, kellően színes és változatos. Erre mindig figyelünk a növények telepítése során.

Körbe-körbe, karikába…
Nagy körültekintést igényel, amikor körforgalomban dolgozunk. A folyamatos járműforgalom miatt nehézkes szerszámokkal, gépekkel megközelíteni a zöldfelületeket, fokozottan kell figyelni a padkára hajtó autókra, a nagyméretű járművekre.

Ma éppen a Haszkovó úti körforgalomban alakítottunk ki ágyásokat, holnap már árvácskák színesítik a lakótelepet!

Körbe-körbe, karikába…